Aanpassen huurcontract

Veel gevraagd over Aanpassen huurcontract

Wanneer heb ik een huisvestingsvergunning nodig?

Als u toestemming tot inwoning wilt krijgen voor een artikel 10 woning, heeft u een huisvestingsvergunning nodig. Dit aanvraag formulier is te vinden op de website van Gemeente Schiedam. U dient dit formulier in te vullen en terug te sturen naar Woonplus. De afdeling sociaal beheer stuurt dit naar de Gemeente. De gemeente zal binnen 4 tot 8 weken uw huisvestingsvergunning tekenen. Op dat moment heeft u ook toestemming tot inwoning. U ontvangt hierover bericht van Woonplus.

Formulier aanvraag Huisvestingsvergunning

Een van mijn ouders gaat verhuizen, kan ik het huurcontract overnemen?

Woonplus ziet inwonende kinderen onder de 35 jaar als inwoners. Belangrijk is dat iemand die inwoont, niet automatisch medehuurder is. Zegt u als hoofdhuurder de huur op en verlaat u de woning? Dan kan de inwoner niet in de woning blijven wonen en moet deze ook vertrekken.

De datum van de huuropzegging komt niet uit, wat nu?

U kunt hierover contact opnemen met de klantenservice van Woonplus.


Online: klik op het contactformulier van Woonplus
Telefonisch: op werkdagen tussen 8.00 – 11.00 uur op (010) 20 45 100

Hoe kan ik de tenaamstelling van de brieven en facturen van Woonplus aan de huurder wijzigen?

U kunt hierover contact opnemen met de klantenservice van Woonplus.
Telefonisch: op werkdagen tussen 8.00 – 11.00 uur op (010) 20 45 100

Ik heb afspraken gemaakt met woonmakelaar bij aanname van de sleutels en ik wil deze afspraken nu wijzigen, wat kan ik doen?

U kunt hierover contact opnemen met de klantenservice van Woonplus.
Online: klik op het contactformulier van Woonplus
Telefonisch: op werkdagen tussen 8.00 – 11.00 uur op (010) 20 45 100

Wat moet ik regelen als mijn kinderen uit huis gaan? of een andere verblijfplek hebben?

Verandert uw huishouden, omdat inwoners verhuizen of er nieuwe inwoners bijkomen, dan moet u dit bij ons melden. 

U kunt hierover contact opnemen met de klantenservice van Woonplus.


Online: klik op het contactformulier van Woonplus


Telefonisch: op werkdagen tussen 8.00 – 11.00 uur op (010) 20 45 100.

Wat is de ingangsdatum van mijn huurovereenkomst?

Dit kunt in Mijn Woonplus vinden. Klik op Mijn Woonplus om in te loggen

Telefonisch: op werkdagen tussen 8.00 – 11.00 uur op (010) 20 45 100

Wat moet ik doen als ik post krijg van Woonplus voor de oude bewoner?

U kunt hierover contact opnemen met de klantenservice van Woonplus.
Online: klik op het contactformulier van Woonplus
Telefonisch: op werkdagen tussen 8.00 – 11.00 uur op (010) 20 45 100

Binnen hoeveel werkdagen krijg ik een akkoord op toestemming bij inwoning?

Binnen 2 weken krijgt u bericht of u wel of geen toestemming krijgt.

Zou u mij een document kunnen toesturen?

 U kunt hierover contact opnemen met de klantenservice van Woonplus.


Online: klik op het contactformulier van Woonplus


Telefonisch: op werkdagen tussen 8.00 – 11.00 uur op (010) 20 45 100

Een van mijn ouders is overleden. Kan ik als kind het huurcontract overnemen?

Ja dit is mogelijk. Bent u huisgenoot of medebewoner? Dan kunt u aan Woonplus vragen om u als huurder van de woning aan te wijzen. Dit kunt u doen tot 6 maanden na het overlijden van de huurder.

Woonplus kan dit verzoek in de volgende gevallen afwijzen:

  • U kunt niet aantonen dat de woning uw hoofdverblijf is.
  • U kunt niet aantonen dat u met de huurder een duurzame gemeenschappelijke huishouding had. Dit betekent dat u niet kunt aantonen dat u daadwerkelijk in de woning woonde en de kosten van de huishouding deelde.
  • U kunt de huur niet betalen in uw eentje.
  • U kunt niet bewijzen dat u een huisvestingsvergunning zult krijgen.

U kunt het verzoek op de volgende manieren indienen:

Online: klik op het contactformulier van Woonplus

Per brief: Woonplus, Postbus 25, 3100 AA Schiedam

Mijn partner is overleden. Kan ik het huurcontract overnemen?

Is uw partner, echtgenoot of geregistreerd partner overleden? Dan zet u volgens de wet de huurovereenkomst voort. Het is wel belangrijk dat u Woonplus hiervan zo snel mogelijk schriftelijk van op de hoogte brengt.

Neemt u daarom contact op met onze afdeling Klantenservice:

Online: klik op het contactformulier van Woonplus

Per brief: Woonplus Schiedam, Postbus 25, 3100 AA Schiedam

 

Ik wil iets wijzigen in mijn huurovereenkomst. Hoe doe ik dat?

Als u iets wilt wijzigen in uw huurovereenkomst dan kunt u hiervoor een verzoek indienen bij Woonplus. In principe veranderen we alleen een verkeerd gespelde naam of een onjuiste geboortedatum. 

Een verzoek kunt u indienen via onze afdeling Klantenservice:

Online: klik op het contactformulier van Woonplus

Per brief: Woonplus Schiedam, Postbus 25, 3100 AA Schiedam