Sleuteluitgifte

Veel gevraagd over Sleuteluitgifte

Ik wil de afspraak voor de sleuteluitgifte van mijn nieuwe woning verplaatsen. Hoe regel ik dat?

U kunt hierover contact opnemen met de klantenservice van Woonplus.


Online: klik op het contactformulier van Woonplus
Telefonisch: op werkdagen tussen 8.00 – 11.00 uur op (010) 20 45 100.

Ik kan zelf niet aanwezig zijn bij de sleuteluitgifte van mijn nieuwe woning. Mag iemand anders namens mij aanwezig zijn?

Ja, u kunt hier iemand voor machtigen. U moet er dan wel voor zorgen dat de persoon die u machtigt het volgende bij zich heeft:
- 2 legitimatiebewijzen: dat van uzelf (kopie) en van de persoon die u machtigt (het origineel).
- een korte brief waarin u aan geeft wie u machtigt om de sleutels in ontvangst te nemen.

Wij gaan samenwonen. Moeten we allebei aanwezig zijn bij de sleuteluitgifte?

Als de persoon met wie u gaat samenwonen ook op de huurovereenkomst staat vermeld, dan is dit nodig. U moet beiden de huurovereenkomst tekenen. In alle andere gevallen is het niet noodzakelijk.

Hoeveel sets aan sleutels ontvang ik bij de sleuteluitgifte van mijn nieuwe woning?

Het aantal sets dat u ontvangt verschilt per woning en woningtype. De woonmakelaar kan u hierover informeren.

Nieuwe huurder heeft niet alle sleutels van de woonmakelaar gekregen. Wat nu?

Woonplus heeft geen sleutels van ramen/deuren/garages als de woning al is opgeleverd. Bij oplevering geven zij alle sleutels weg. Wij hebben alleen sleutels van leegstaande woningen of garages. Geen verhuurde garages of woningen.