Voorinspectie

Veel gevraagd over Voorinspectie

Er is niemand op de voor inspectie verschenen, wat nu te doen?

Heeft u een kaartje in de bus gevonden? Daar staat op wie bij u langs is geweest. 

U kunt hierover contact opnemen met de klantenservice van Woonplus.


Online: klik op het contactformulier van Woonplus
Telefonisch: op werkdagen tussen 8.00 – 11.00 uur op (010) 20 45 100

Wat houdt een voorinspectie in?

Na de huuropzegging ontvangt u hiervan een bevestiging en vindt de voorinspectie plaats. Tijdens de voorinspectie bespreekt de Woonmakelaar hoe u de woning op de laatste verhuurdag moet opleveren. U doet dat aan de hand van een checklist oplevering woning. Deze vindt u tevens bij de per post verstuurde bevestiging van de huuropzegging.
U ondertekent beiden het opnameformulier, waarvan u een kopie ontvangt kopie.

Bekijk de video "Hoe lever ik mijn woning op?"

De Woonmakelaar maakt direct een afspraak voor de eindinspectie. Voordat deze plaatsvindt, heeft u de tijd om alle reparaties en opleverpunten uit te voeren.


Dit kan op drie manieren:

1. U kunt de reparaties zelf vakkundig uitvoeren. Onze medewerker geeft u aanwijzingen en tips;

2. U laat op uw kosten de reparaties uitvoeren door een door uzelf gekozen aannemer;

3. Woonplus voert op uw kosten de reparaties uit.

Is er een lijst gemaakt van uw spullen toen u de woning in ging wonen? Dan wordt deze gebruikt om te controleren of alles wat erop staan nog (intact) in de woning zijn. Houd deze lijst ook bij de eerste controle bij de hand.

Ik ben het niet eens met wat er besproken is tijdens de voorinspectie. Waar kan ik dit melden?

Goede service en dienstverlening vinden wij erg belangrijk. Toch kan het gebeuren dat er iets misgaat of dat u niet tevreden bent. Laat het ons weten. We zullen er alles aan doen om samen met u tot een oplossing te komen. U kunt bij ons terecht met al uw klachten over onze dienstverlening of ons beleid. Een klacht is een probleem dat u ervaart met betrekking tot een eerder gemelde vraag of verzoek. Een klacht moet u schriftelijk indienen. Wij vragen u om uw klacht zo volledig mogelijk te omschrijven, zodat we u zo goed mogelijk kunnen helpen. Klik op

klacht melden

.

Ik heb een afspraak voor een voorinspectie en ik wil de afspraak graag verzetten. Hoe regel ik dat?

U kunt contact opnemen met de desbetreffende Woonmakelaar of contact opnemen met onze afdeling Klantenservice:

Online: klik op het contactformulier van Woonplus

Telefonisch: op werkdagen tussen 8.00 – 11.00 uur (010) 20 45 100.

Moet ik als huurder zelf aanwezig zijn bij de voorinspectie?

Ja, u moet hierbij aanwezig zijn.

Ik heb mijn huur opgezegd. Hoe moet ik de woning aan Woonplus opleveren?

Na de huuropzegging ontvangt u hiervan een bevestiging en vindt de voorinspectie plaats. Tijdens de voorinspectie bespreekt de Woonmakelaar hoe u de woning op de laatste verhuurdag moet opleveren. U doet dat aan de hand van een checklist. Deze vindt u tevens bij de per post verstuurde bevestiging van de huuropzegging.
U ondertekent beiden het opnameformulier, waarvan u een kopie ontvangt kopie.

Bekijk de video  "Hoe lever ik mijn woning op?"

De Woonmakelaar maakt direct een afspraak voor de eindinspectie. Voordat deze plaatsvindt, heeft u de tijd om alle reparaties en opleverpunten uit te voeren.
Dit kan op drie manieren:

  • U kunt de reparaties zelf vakkundig uitvoeren. Onze medewerker geeft u aanwijzingen en tips;
  • U laat op uw kosten de reparaties uitvoeren door een door uzelf gekozen aannemer;
  • Woonplus voert op uw kosten de reparaties uit.

Is er een lijst gemaakt van uw spullen toen u de woning in ging wonen? Dan wordt deze gebruikt om te controleren of alles wat erop staan nog (intact) in de woning zijn. Houd deze lijst ook bij de eerste controle bij de hand.

De eindinspectie
Blijkt uit de eindinspectie dat u reparaties, veranderingen of verwijderingen niet of niet goed genoeg heeft uitgevoerd? Dan brengen wij hiervoor een bedrag in rekening. Een overzicht van de bedragen vindt u terug in de prijslijst prijslijst rekening huurder.
Het bedrag dat u moet betalen staat vermeld op het opnameformulier. Dit wordt in rekening gebracht bij de eindafrekening.
Verder beoordelen we of de woning, de tuin, het balkon en de berging schoon, netjes en leeg zijn.

Ook neemt de Woonmakelaar de meters op van het gas, licht en water. Alle sleutels worden dan ook in ontvangst genomen.
Let op, hierna heeft u geen toegang meer tot de woning of tot uw brievenbus.

Wacht op de eindafrekening
Als u iets terug moet betalen of ontvangen, dan krijgt u dit bedrag binnen vier weken na de oplevering. Dit kunnen bijvoorbeeld een bedrag bij vroege opzegging. Het zou ook een tegemoetkoming voor zelf aangebrachte voorzieningen kunnen zijn. Of voor kosten voor reparaties of herstelwerkzaamheden.

Klik hier voor de checklist

Ik heb afspraken gemaakt met woonmakelaar bij aanname van de sleutels en ik wil deze afspraken nu wijzigen, wat kan ik doen?

U kunt hierover contact opnemen met de klantenservice van Woonplus.
Online: klik op het contactformulier van Woonplus
Telefonisch: op werkdagen tussen 8.00 – 11.00 uur op (010) 20 45 100