Ik heb een klacht over het groot-onderhoud aan mijn woning. Waar meld ik dat?
Algemeen
U kunt uw klacht hier melden:
Online: klik op het klacht melden van Woonplus
U kunt ook contact opnemen met het Klantcontactcentrum van Woonplus.
U kunt uw klacht hier melden:
Online: klik op het klacht melden van Woonplus
U kunt ook contact opnemen met het Klantcontactcentrum van Woonplus.
U kunt hierover contact opnemen met het Klantcontactcentrum van Woonplus.
Online: klik op contact bij Woonplus
Een reparatieverzoek kunt u op twee manieren aan ons melden:
Online: klik op reparatieverzoek om een reparatieverzoek in te dienen.
U kunt ook contact opnemen met het Klantcontactcentrum van Woonplus.
Heeft u een kaartje in de bus gevonden? Daar staat op wie er bij u langs is geweest.
U kunt contact opnemen met het Klantcontactcentrum van Woonplus.
Een gasslang moet u zelf laten repareren of vervangen.
Is het in de straat dan kunt u de gemeente bellen op 14010.
Is het pal voor uw voordeur?
U kunt contact opnemen met het Klantcontactcentrum van Woonplus.
Wanneer u kosten heeft moeten maken die eigenlijk voor rekening van Woonplus zijn dan beoordeelt de Opzichter of uw aanvraag terecht is. Is dit terecht, dan vergoedt Woonplus de kosten. Woonplus vergoedt in dat geval alleen kosten waarvan u een schriftelijk bewijs heeft, zoals een factuur of betaalbewijs. Stuur deze dus mee bij uw aanvraag.
U ontvangt binnen 2 weken na uw aanvraag een schriftelijke reactie van Woonplus.
U kunt uw aanvraag sturen naar het Klantcontactcentrum van Woonplus.
E-mail: woonplus@woonplus.nl
Per brief: Woonplus Schiedam, Postbus 25, 3100 AA Schiedam
U kunt contact opnemen met het Klantcontactcentrum van Woonplus.
U kunt contact opnemen met het Klantcontactcentrum van Woonplus.
De buitenzijde van de voordeur is op kleur die Woonplus heeft aangebracht, wanneer u dezelfde RAL code gebruikt dan mag u de voordeur verven.
U kunt de RAL code opvragen.
U kunt contact opnemen met het Klantcontactcentrum van Woonplus.
De binnenzijde van de voordeur mag op kleur naar wens geschilderd worden.
Woonplus legt geen buitenkraan aan. U kunt een aanvraag indienen via Aanvraag toestemming Zelf aan te brengen veranderingen. Na toestemming kunt u zelf een erkend installateur inschakelen om de buitenkraan te plaatsen.
U kunt contact opnemen met het Klantcontactcentrum van Woonplus.
U kunt al uw grofvuil inleveren bij de milieustraat van Irado. Voor inwoners van Schiedam zijn hier geen kosten aan verbonden. U dient wel een geldig identiteitsbewijs te tonen (paspoort, rijbewijs of identiteitskaart) om aan te tonen dat u inwoner bent van Schiedam.
U kunt ook online een afspraak maken om uw grofvuil te laten ophalen door Irado. Houd rekening met een wachttijd van minimaal 2 weken.
De afspraak moet opnieuw ingepland worden. Hiervoor kunt u direct contact opnemen met de aannemer waarmee u de afspraak had.
Mocht dit niet lukken dan kunt u contact opnemen met het Klantcontactcentrum van Woonplus.
U dient aangifte te doen bij de politie en het Proces Verbaal binnen 2 weken in te dienen bij Woonplus. Woonplus schakelt voor u de aannemer in voor herstel. Is het proces verbaal niet binnen 2 weken bij ons binnen, worden de kosten op u verhaald.
Neemt u contact op met het Klantcontactcentrum van Woonplus. Dat kan op twee manieren:
Online: klik op reparatieverzoek om de storing te melden.
U kunt ook contact opnemen met het Klantcontactcentrum van Woonplus.
Bekijk hier de video "Hoe vul ik mijn cv bij".
Als het dan nog niet lukt, neem dan contact op met het Klantcontactcentrum van Woonplus:
Online: klik op reparatieverzoek om een reparatieverzoek te maken.
U kunt ook contact opnemen met het Klantcontactcentrum van Woonplus.
Onderhoud wordt iedere 2 jaar uitgevoerd door de firma Breman. Breman neemt hiervoor contact met u op.
Spoedgevallen kunt u 24 uur per dag bij ons melden.
Spoedgevallen zijn bijvoorbeeld een ernstige waterlekkage, een gaslek of een andere levensbedreigende situatie. Als huurder bent u verplicht ons dit te melden. Zo kunnen we gezamenlijk voorkomen dat de kosten voor reparatie onnodig hoog worden. Bel bij een spoedgeval naar Woonplus via telefoonnummer (010) 204 51 00. 's Avonds, 's nachts en in het weekend wordt u doorgeschakeld naar onze meldkamer. Daar helpen we u verder.
Dat kan op twee manieren:
Online: klik op reparatieverzoek om een reparatieverzoek te maken.
U kunt ook contact opnemen met het Klantcontactcentrum van Woonplus.
Staat uw individuele centrale verwarming in storing en functioneert deze niet? Controleert u eerst of de waterdruk in uw cv-ketel wel voldoende is en vul deze zo nodig bij.
Bekijk de video of lees de instructie in meerdere talen op de website van Breman.
Bekijk de video "Hoe vul ik mijn cv bij"
Werkt uw cv-installatie dan nog niet, dan kunt u voor alle storingen rechtstreeks contact opnemen met onze cv-installateur: Breman (010) 298 33 50 of via de website.
Storing aan gemeenschappelijk verwarming (blokverwarming)
Een storing een aan een gemeenschappelijke cv-installatie (blokverwarming) kunt u melden via het Klantcontactcentrum van Woonplus:
Online: via reparatieverzoek
U kunt ook contact opnemen met het Klantcontactcentrum van Woonplus.
Slaan de stoppen door? Geen elektriciteit? Doe de stekkerproef!
Bekijk hier de video hoe u dat moet doen
Heeft u daarna nog steeds geen elektriciteit?
U kunt contact opnemen met het Klantcontactcentrum van Woonplus.
Let op: Indien de elektrische storing door een van uw huishoudeijke apparaten wordt veroorzaakt dan belasten wij 50 euro door.
U kunt hierover 24 uur per dag contact opnemen met het Woonplus.
Spoedgevallen zijn bijvoorbeeld een ernstige waterlekkage, een gaslek of een andere levensbedreigende situatie. Als huurder bent u verplicht ons dit te melden. Zo kunnen we gezamenlijk voorkomen dat de kosten voor reparatie onnodig hoog worden. 's Avonds, 's nachts en in het weekend wordt u doorgeschakeld naar onze meldkamer. Daar helpen we u verder. Uiteraard dient u thuis te blijven als er met spoed iemand naar u toe komt.
Telefonisch: op werkdagen en in het weekend: (010) 20 45 100.
U kunt contact opnemen met het Klantcontactcentrum van Woonplus.
U kunt de geiserstoring 24 uur per dag telefonisch melden.
Bel hiervoor rechtstreeks met Eneco via tel. (088) 895 50 00.
Moet uw geiser vervangen worden voor een elektrische boiler?
U kunt contact opnemen met het Klantcontactcentrum van Woonplus.
Tip: U kunt op de afrekening van gas, water en licht controleren of u een geiser van Eneco huurt.
Op de afrekening van het gas, water en licht kunt u controleren of u een geiser van Eneco huurt. Huurt u een geiser van Eneco dan kunt u een storing 24 uur per dag rechtstreeks melden aan Eneco via telefoonnummer (088) 895 50 00.
Is de leverancier u nog steeds onbekend?
U kunt contact opnemen met het Klantcontactcentrum van Woonplus.
Nee, u komt alleen in aanmerking voor een nieuwe keuken als uw huidige keuken vanwege slijtage en normaal gebruik niet meer functioneert. Dit is ter beoordeling aan de opzichter van Woonplus. Wilt u hiervoor een afspraak maken?
U kunt contact opnemen met het Klantcontactcentrum van Woonplus.
Woonplus kan dingen in uw woning vervangen. Dit doen we alleen als ze door normale slijtage en gebruik niet meer functioneren of gebruikt kunnen worden. De opzichter of aannemer van Woonplus beoordeelt dit. We zullen altijd eerst proberen te repareren. Lukt dat niet, dan vervangen wij waar nodig.
Is de geiser uw eigendom, dan kunt u voor dit reparatieverzoek helaas geen beroep doen op Woonplus Schiedam. De reparatie is voor uw eigen rekening.
Indien uw geiser vervangen moet worden voor een eletrische boiler, dan verzoeken wij u contact op te nemen met het Klantcontactcentrum van Woonplus.
Nee, u komt alleen in aanmerking voor een nieuw toilet als uw huidige toilet niet meer functioneert. Dit geldt alleen als de oorzaak slijtage en normaal gebruik is. Dit is ter beoordeling aan de opzichter van Woonplus. Wilt u hiervoor een afspraak maken?
U kunt contact opnemen met het Klantcontactcentrum van Woonplus.
Uw cv-installatie kan vervangen worden. Dit doen we alleen als deze door normaal gebruik of slijtage kapot is en niet meer kan worden gerepareerd. Breman komt bij u langs voor de reparatie en geeft een terugkoppeling aan de opzichter van Woonplus wanneer deze vervangen dient te worden.
10 Stappenplan cv-ketel Breman
Noteer bij toestellen zonder waakvlam eerst de storingscode. Daarna op de resetknop drukken en/of de stekker (1 minuut) uit het stopcontact halen.
Stap 1 t/m 5
1. Zit de stekker in het stopcontact?
2. Is het toestel ingeschakeld?
3. Is er spanning? Controleer de zekeringen en/of aardlekschakelaar.
4. Is er voldoende water in de installatie aanwezig (2 bar)?
5. Staan de gaskranen open? Controleer dit bijvoorbeeld in de meterkast.
Stap 6 t/m 10
6. Hoort u borrelgeluiden? Ontlucht de installatie, indien nodig bijvullen.
7. Staat de kamerthermostaat hoog genoeg ingesteld?
8. Druppelt er warm water uit de kraan (bij combitoestellen)?
9. Staan er voldoende radiatorkranen open voor een goede doorstroming?
10. Is het zeefje in de kraan of douchekop kalkvrij en schoon?
Nee, u komt alleen in aanmerking voor een nieuwe badkamer als uw huidige badkamer niet meer functioneert. Dit geldt alleen als de oorzaak slijtage en normaal gebruik is. Dit is ter beoordeling aan de opzichter van Woonplus. Wilt u hiervoor een afspraak maken?
U kunt contact opnemen met het Klantcontactcentrum van Woonplus.
Heeft u een Toon van Eneco? Dan is onderhoud voor u zelf. Is het een thermostaat van Woonplus neem dan contact op met het Klantcontactcentrum van Woonplus.Online: klik op reparatieverzoek
U kunt ook contact opnemen met het Klantcontactcentrum van Woonplus.
Als de mechanische ventilatie in uw woning niet goed of niet werkt, kunt u een reparatieverzoek indienen.
U kunt contact opnemen met het Klantcontactcentrum van Woonplus.
Online: klik op reparatieverzoek
Staat uw individuele centrale verwarming in storing en functioneert deze niet? Controleert u eerst of de waterdruk in uw cv-ketel wel voldoende is en vul deze zo nodig bij. De druk van uw cv-ketel moet tussen de 1,5 en de 2 staan. Heeft u een serviceabonnement dan kunt de aannemer de installatie voor u bijvullen.
Bekijk de video "Hoe vul ik mijn cv bij"
Werkt uw cv-installatie dan nog niet, dan kunt u voor alle storingen rechtstreeks contact opnemen met onze cv-installateur: Breman (010) 298 33 50
Heeft u een storing aan uw gemeenschappelijk verwarming (blokverwarming)?
U kunt contact opnemen met het Klantcontactcentrum van Woonplus.
Als er een radiatorkraan/knop defect is of lekt kunt u contact opnemen met het Klantcontactcentrum van Woonplus.
Online: klik op het reparatieverzoek van Woonplus
U kunt ook contact opnemen met het Klantcontactcentrum van Woonplus.
Bent u via Woonplus verzekerd voor glasbreuk en beschadigd glas?
Meld deze dan door één van de onderstaande mogelijkheden te gebruiken:
o Online: via de website van Meldcentrale Midglas
mart.midglas.nl
o Telefonisch: met De Glaslijn
0800 0 207 207
U kunt contact opnemen met het Klantcontactcentrum van Woonplus.
Is de ruit gebroken en/of gescheurd door eigen toedoen? U kan dan geen gebruik maken van de verzekering en moet zelf de ruit zelf laten herstellen door een glashandel naar keuze.
Bent u huurder in een VVE complex?
Dan mag u zelf de meldig telefonisch doorgeven aan firma Midglas: 0800 0 207 207 of via de website
Als er geen warm water uit het collectieve warmwatersysteem in uw complex komt kunt u contact opnemen met het Klantcontactcentrum van Woonplus.
U kunt hiervoor een reparatieverzoek indienen via het Klantcontactcentrum van Woonplus:
Online: klik op reparatieverzoek
U kunt ook contact opnemen met het Klantcontactcentrum van Woonplus.
Wanneer er een verstopping is van de regenwaterpijp kunt u zelf contact opnemen met de TOS 010-4383599.
Loopt uw balkon niet goed af?
U kunt contact opnemen met het Klantcontactcentrum van Woonplus.
Wanneer het tuintegels betreffen dan is dit voor u zelf om te onderhouden. Betreft het de straat/stoep dan is het voor de gemeente Schiedam. U kunt contact opnemen met de Gemeente Schiedam op telefoonnummer 14010.
Schade door eigen toedoen dient u zelf op te lossen.
U kunt contact opnemen met het Klantcontactcentrum van Woonplus.
Het schilderwerk in de woning is voor verantwoordelijkheid van de huurder.
Het schilderwerk aan de buitenzijde van de woning wordt door Woonplus onderhouden. Op het moment dat Woonplus het voornemen heeft om onderhoud aan het schilderwerk te plegen, wordt u hierover schriftelijk geinformeerd.
Nee, het schilderen van (roestende) radiatoren zijn voor de huurder zelf.
Valt uw energierekening hoger uit dan verwacht? Een hoger energieverbruik kan verschillende oorzaken hebben. Uw energieleverancier kan samen met u kijken waar dit verhoogde verbruik vandaan komt. Kunt u geen oorzaak vinden? Dan kunt u overwegen om een meteronderzoek uit te laten voeren. Hieraan zitten wel kosten verbonden die voor u zelf zijn.
Denkt u dat uw hoge verbruik veroorzaakt wordt door een kapotte meter en wilt u daarom een meterijking aanvragen? Doorloop eerst de onderstaande stappen. Het stappenplan helpt u om te bepalen of een meterijking echt nodig is. Een kapotte gas- en elektriciteitsmeter is bijna nooit de reden voor een toename in het verbruik.
Heeft u andere meterstanden doorgegeven of staan er berekende meterstanden op uw factuur? Neem dan contact op met uw energieleverancier. Het verbruik dat op uw factuur staat, is dan niet het verbruik dat u daadwerkelijk hebt afgenomen en kan de reden zijn voor de hoge rekening.
U kunt contact opnemen met het Klantcontactcentrum van Woonplus.
U mag direct contact opnemen met de cv installateur Breman (010) 298 33 50 of de het online storingsformulier
Deze zijn te koop bij Firma Engering te Schiedam of af de halen bij de receptie van Woonplus.
Een wastafel scheurt niet uit zichzelf. Dit valt niet onder Onderhoud van Woonplus. U dient hiervoor zelf een aannemer in te schakelen.
De batterij kan bijna leeg zijn of zwak. Is het batterijlichtje geel of groen? Als het geel is, dan is de batterij bijna leeg. Plaats dan een nieuwe batterij in de melder.
Bij twijfel neemt u contact op met het Klantcontactcentrum van Woonplus.
Een boiler is een thermisch geïsoleerd voorraadvat, gemaakt van ijzer of koper. Een boiler wordt ook wel een “voorraadtoestel” genoemd omdat het een voorraad warm water constant op temperatuur houdt. Dit is iets anders dan een “doorstroomtoestel”, een naam die voor geisers wordt gebruikt.
Een boiler bevat een verwarmingselement dat het water opwarmt. Vervolgens wordt het warme water in de boiler opgeslagen. Een boiler werkt met het principe dat koud water zwaarder is dan warm water: koud water wordt onderin de boiler gepompt en het opgewarmde water stijgt naar boven, waarna een circulatiepomp het door het huis stuurt. Op deze manier mengen het koude en warme water zich nooit met elkaar in de boiler.
Geen oneindig warm water
De voorraad warm water in een boiler is echter niet oneindig. Wanneer er bijvoorbeeld langdurig of door meerdere mensen achter elkaar gedoucht wordt, kan het zijn dat de laatste persoon uiteindelijk onder een koude douche staat. Vaak wordt dan gedacht dat het water ‘opgeraakt’ is. Echter, het waterpeil in de boiler blijft altijd gelijk. De boiler kan soms alleen de vraag naar warmwater niet aan omdat het veel energie kost om water op te warmen. Wanneer je de boiler tijd geeft zal het nieuw water hebben opgewarmd en opgeslagen en kan er weer warm gedoucht worden.
Direct gestookt
Bij een direct gestookte boiler wordt het water in de boiler verwarmd door een warmtevoorziening aan de binnenzijde. Een direct gestookte boiler brengt het koude water dus direct op de gewenste temperatuur. Dit is het geval bij een elektrische boiler.
Indirect gestookt
Een indirect gestookte boiler brengt voorverwarmd water op de gewenste temperatuur. Dit voorverwarmde water kan uit een zonneboiler of een combiketel komen. Het laatste is vaak het geval bij een gasboiler.
Zie ook voor meer informatie onderstaande brochure.
Ventilatieroosters en ventielen zorgen voor een gecontroleerde luchtstroom binnen de woning. Dit is erg belangrijk om de woning schimmel- en vochtvrij te houden en gezondheidsklachten tegen te gaan. Er zijn drie mogelijkheden waarbij ventilatieroosters gebruikt worden om lucht in huis te verdelen en af te voeren.
Welke soorten zijn er?
#1. Natuurlijke luchtafvoer
Hier is geen mechanische ventilatie in huis en moet het huis 'natuurlijk' luchten door naden, kieren, roosters. Zorg daarom dat deze niet dicht gemaakt zijn tegen de kou. Ook het open zetten van ramen en deuren zorgt (tijdelijk) voor frisse lucht. Luchten is niet hetzelfde als ventileren. Ventileren zorgt namelijk voor de aanvoer van verse lucht en afvoer van vervuilde lucht.
#2. Mechanische ventilatie
Bij mechanische ventilatie samen met natuurlijke luchttoevoer, zorgen de roosters boven de ramen en klepramen continu voor de aanvoer van verse buitenlucht. De ventilatieroosters die zijn aangesloten op het mechanisch ventilatiesysteem zorgen voor de afvoer van de vervuilde lucht via de afvoerkanalen.
#3. Wtw-unit
Bij luchtafvoer middels een warmte terugwin installatie systeem gaat naast de luchtafvoer ook de luchttoevoer mechanisch en zijn er in huis schone luchttoevoerroosters geplaatst. Hierbij is het ook mogelijk een pollen/fijnstof filter te installeren bij het toevoeren van lucht. Dit is afhankelijk van het type unit en fabricatiejaar.
10 Stappenplan cv-ketel Breman
Noteer bij toestellen zonder waakvlam eerst de storingscode. Daarna op de resetknop drukken en/of de stekker (1 minuut) uit het stopcontact halen.
Stap 1 t/m 5
1. Zit de stekker in het stopcontact?
2. Is het toestel ingeschakeld?
3. Is er spanning? Controleer de zekeringen en/of aardlekschakelaar.
4. Is er voldoende water in de installatie aanwezig (2 bar)?
5. Staan de gaskranen open? Controleer dit bijvoorbeeld in de meterkast.
Stap 6 t/m 10
6. Hoort u borrelgeluiden? Ontlucht de installatie, indien nodig bijvullen.
7. Staat de kamerthermostaat hoog genoeg ingesteld?
8. Druppelt er warm water uit de kraan (bij combitoestellen)?
9. Staan er voldoende radiatorkranen open voor een goede doorstroming?
10. Is het zeefje in de kraan of douchekop kalkvrij en schoon?
Zie hier instructies voor het bijvullen en ontluchten van uw cv-ketel in meerdere talen.
Houdt de storing aan? Geef dan uw storing door via de website of bel firma Breman op 010-2983350.
Een moederhaard is de opvolger van de open haard en de gaskachel, de voorloper van de centrale verwarming.
Daarnaast verwarmt een moederhaard geen water. Dat betekent dat u een boiler nodig hebt.
Een moederhaard heeft geen onderhoud vanuit Woonplus, dit is voor uw eigen rekening.
Je kunt een systeemplafond schilderen met 2 mogelijkheden.
Ten eerste gebruik je hiervoor een latex verf. Zorg er wel voor dat je een goede latex koopt die je later kun verdunnen met water. Met een goedkopere latex moet je alles 2 x sausen. Een wat duurdere latex dekt in een keer. Ook wanneer je water toevoegt. Je moet ook niet een te dikke latex aanbrengen. Anders wordt je structuur in je plaat minder .Vandaar een verdunning met water van plusminus 15% . Wanneer je een systeemplafond gaat sausen haal je eerst de plaat eruit. Daarna ga je het goed ontvetten. Gebruik niet te veel water, omdat de platen van een systeemplafond poreus zijn. Hierna kun je de latex aanbrengen.
Ten tweede kun je de platen ook behandelen met een krijtverf.
Deze krijtverf zorgt ervoor dat de structuur niet dicht gaat. Dit kun je dan in meerdere malen opbrengen. De metalen lijsten kun je ook schoonmaken. Het geheel wordt dan weer fris. Je kunt uiteraard de metalen lijsten ook schilderen met een lakverf. Je moet dan wel eerst een multiprimer aanbrengen alvorens te gaan lakken.
U kunt contact opnemen met het Klantcontactcentrum van Woonplus.
Een kijkspion valt niet onder het onderhoud van Woonplus maar mag u wel zelf (laten) plaatsen.
Een Toon is voor eigen onderhoud. Wanneer u de oude thermostaat terug wil hebben mag u deze zelf plaatsen. Woonplus kan u daar niet bij assisteren.
Woonplus verwijdert geen gasaansluitingen
U mag er wel voor kiezen om de aansluiting te laten verwijderen. Normaal brengt dit kosten met zich mee.
De netbeheerders zijn in gesprek gegaan met het Ministerie en de toezichthouder ACM. De Minister komt bewoners tegemoet door een nieuwe, tijdelijke regeling. Deze geldt vanaf 1 maart 2021 totdat de nieuwe Energiewet van kracht is. Hiermee worden de kosten van het verwijderen van de gasaansluiting tijdelijk volledig vergoed.
Stedin gasaansluiting verwijderen
088-0221500
Uw energiecontract stopzetten
Als u uw gasaansluiting tijdelijk stopzet of definitief wilt laten verwijderen betaalt u geen netwerkkosten meer. Een aansluiting verwijderen vraagt u aan op mijnaansluiting.nl. Zodra u weet wanneer de werkzaamheden bij u plaatsvinden kunt u uw energieleverancier informeren.
Laat u uw gasaansluiting tijdelijk stopzetten? Dan moet u eerst uw energieleverancier informeren. Vervolgens neemt u contact op met de klantenservice van Stedin en wordt het tijdelijk stopzetten van uw gasaansluiting geregeld.
Nee, de website is mobiel goed te bereiken en wordt geschaald en netjes getoond op ieder mobiel device.
Wanneer de politie een inval heeft gedaan en schade heeft gemaakt zijn de kosten voor herstel voor uw rekening. U dient zelf de kosten te verhalen op de politie. De schade kan Woonplus voor u repareren, Woonplus stuurt de rekening naar u toe.
Onderhoud is alleen voor Woonplus wanneer u een contract heeft bij Woonplus. Heeft u twijfels hierover?
U kunt contact opnemen met het Klantcontactcentrum van Woonplus.
Opsporen waar de tikgeluiden vandaan komen
In een reguliere verwarmingssituatie kan het lastig zijn om de bron(nen) van de tikgeluiden te ontdekken. Ga daarom systematisch te werk:
Mocht bovenstaande niet helpen?
Neem dan contact op met het Klantcontactcentrum van Woonplus.
Al bij de eerste tekenen van vorst is het van belang waterleidingen en watermeters te beschermen. Leidingen kunnen namelijk bevriezen en watermeters kunnen beschadigd of zelfs defect raken. Om bij extreme kou niet voor onaangename verrassingen te staan, hierbij een aantal tips.
1. Tocht vermijden:
Dek alle tochtopeningen af, met uitzondering van ventilatieroosters en gaten voor verwarmingssystemen, zodat waterleidingen niet bevriezen door de buitenlucht. Waterleidingen bevinden zich vaak in de kelder op een plaats waar ze zonder enige isolatie zijn blootgesteld aan van buiten binnendringende koude lucht. Controleer daarom de conditie van kelderraampjes, sluit ze af en vervang gebroken glas.
2. Leidingen inpakken:
Omwikkel uit voorzorg de watermeter en -leidingen met isolatiemateriaal of een deken. Vooral als deze zich in de buurt van kelderramen of op buitenmuren bevinden.
3. Zorg voor goede afdichting:
Bescherm een watermeter in een put of schacht in uw tuin met isolatiemateriaal. Beveilig de put met een goed sluitend deksel. Zorg dat de put, voordat u deze sluit, leeg is en voorzien van een tussenlaag als extra bescherming.
4. Weinig gebruikte leidingen leeglaten:
Zorg ervoor dat kwetsbare of onvoldoende geïsoleerde leidingen, bijvoorbeeld in de tuin, leeg zijn. Vergeet ook niet deze dicht te draaien.
5. Thermostaatkranen radiatoren nooit lager dan 1:
Bij extreme kou volstaat de zogenaamde vorststand (*) in sommige gevallen niet, vooral als verwarmingsbuizen in een dakruimte of berging zijn gemonteerd. Deze kunnen al bevriezen als de temperatuur in de woning onder de 7 graden daalt.
Bevroren cv-leidingen voorkomen:
Zet de thermostaat 's nachts (minimaal) op 16 graden. Draai alle radiatoren enigszins open, controleer de waterdruk en ontlucht het systeem
Collectieve verwarming werkt met een buitentemperatuurmeter. In de avond gaat deze op de nacht stand. Hier kunnen we niets aan veranderen.
Het kan voorkomen dat een draai-kiepraam op draaien en kiepen tegelijk staat met het gevolg dat het raam eruit lijkt te vallen.
Om dit te herstellen kunt u bijgaande instructies volgen.
Ja, als u geen vulslang in de woning heeft, heeft Woonplus deze voor u.
U kunt contact opnemen met het Klantcontactcentrum van Woonplus.
Nee, bij medische noodzaak worden de kosten niet doorbelast.
In wijken die van het gas af zijn gegaan heeft Woonplus als een gift aan de bewoners elektrische kookplaten geleverd om bewoners te compenseren voor de kosten die komen kijken bij de transitie naar een volledig elektrische woning.
Woonplus is echter niet verantwoordelijk voor het onderhoud aan de kookplaten. U kunt zelf een monteur inschakelen als de kookplaat niet meer naar behoren functioneert.
Nee, Woonplus doet hier niets aan.
De collectieve verwarming werkt op een sensor. Wanneer de buitentemperatuur onder de 16 / 17 graden komt, gaat de verwarming aan, eerder niet.
Voor senioren complexen (bijv Heijermansflat, Beethovenflat) geldt een uitzondering, deze staan altijd aan.
Dit kunt u melden bij de liftinstallateur. Op de sticker boven de liftdeur staat de naam van de installateur en het telefoonnummer waarop deze te bereiken is.
MO2 0800 - 86 00 860
Sky liften 0342 - 425 500
U kunt de storing ook bij Woonplus melden. Wij geven de storing dan door aan de liftinstallateur.
U kunt dan contact opnemen met het Klantcontactcentrum van Woonplus.
.
Het onderhoud aan uw boiler wordt gedaan door de aannemer. Boilers hebben in principe geen onderhoud nodig. De verwarmingsplaat kan evt. kapot gaan of hij kan gaan lekken. Als dit het geval is kan hiervoor een reparatieverzoek worden ingediend.
U kunt contact opnemen met het Klantcontactcentrum van Woonplus.
Een toiletpot scheurt niet uit zichzelf. Dit valt niet onder Onderhoud van Woonplus. U dient hiervoor zelf een aannemer in te schakelen.
Om te weten of het alleen uw intercom betreft of dat het de installatie als geheel is willen we graag weten of de buren ook problemen hebben met hun intercom. U kunt hiervoor contact opnemen met het Klantcontactcentrum van Woonplus:
Online: reparatieverzoek
U kunt ook contact opnemen met het Klantcontactcentrum van Woonplus.
U kunt contact opnemen met het Klantcontactcentrum van Woonplus.
Nee, Woonplus plaatst deze niet.
U kunt contact opnemen met het Klantcontactcentrum van Woonplus.
Nee, in verband met de privacywet mag dit niet.