Waar vind ik algemene informatie over het serviceabonnement?
Algemeen
Met een serviceabonnement voert Woonplus een groot deel van het huurdersonderhoud voor u uit. Dat is onderhoud dat u volgens de wet zelf moet uitvoeren. Dat zijn meestal kleine, dagelijkse reparaties. Voorbeelden hiervan zijn bijvoorbeeld dat scharnieren en sloten van deuren en ramen goed werkend gemaakt worden, of dat wij de cv-installatie voor u bijvullen of druppelende kranen repareren. .
Voor een klein bedrag van € 4,55 (prijspeil 2022) incl. BTW per maand hoeft u dit zelf niet meer op te lossen. Het seviceabonnement wordt maandelijks tegelijk met de huur geïncasseerd. U betaalt geen materiaal- of voorrijkosten en u weet zeker dat de reparatie deskundig wordt uitgevoerd. Andere onderhoudswerkzaamheden aan uw woning voert Woonplus altijd al voor u uit.
De prijs van serviceabonnement kan elk jaar op 1 juli worden aangepast. Alle huurders van woningen kunnen gebruik maken van het serviceabonnement , woning eigenaren binnen VvE complexen kunnen niet deelnemen. Een serviceabonnement gaat u aan voor tenminste één jaar. U bent niet verplicht er een aan te vragen, maar Woonplus adviseert al onze huurders om dit wel te doen.
Het opzeggen van een serviceabonnement moet schriftelijk en er geldt hierbij een opzegtermijn van 4 weken.
Klik op serviceabonnement om een serviceabonnement aan te vragen of op te zeggen.
Klik hier om te zien welke reparaties vallen onder het serviceabonnement: ONDERHOUD.
of neem contact op met het Klantcontactcentrum van Woonplus:
U kunt geen serviceabonnement afsluiten:
-voor een bedrijfspand
-voor een garage
-als u een instelling of stichting bent
Het serviceabonnement stopt tegelijk met het beëindigen van uw huurovereenkomst.
In enkele gevallen kan Woonplus kan om een bijzondere reden het abonnement stopzetten. Bijvoorbeeld wanneer er sprake is van misbruik, opzettelijk beschadigingen of buitensporig gebruik van het abonnement. Woonplus moet altijd de huurder schriftelijk de reden van opzegging uitleggen.