Serviceabonnement

Veel gevraagd over Serviceabonnement

Waar vind ik algemene informatie over het serviceabonnement?

Algemeen

Met een serviceabonnement voert Woonplus een groot deel van het huurdersonderhoud voor u uit. Dat is onderhoud dat u volgens de wet zelf moet uitvoeren. Dat zijn meestal kleine, dagelijkse reparaties. Voorbeelden hiervan zijn bijvoorbeeld dat scharnieren en sloten van deuren en ramen goed werkend gemaakt worden, of dat wij de cv-installatie voor u bijvullen of druppelende kranen repareren. .

Voor een klein bedrag van € 4,55 (prijspeil 2022) incl. BTW per maand hoeft u dit zelf niet meer op te lossen. Het seviceabonnement wordt maandelijks tegelijk met de huur geïncasseerd. U betaalt geen materiaal- of voorrijkosten en u weet zeker dat de reparatie deskundig wordt uitgevoerd. Andere onderhoudswerkzaamheden aan uw woning voert Woonplus altijd al voor u uit.

De prijs van serviceabonnement kan elk jaar op 1 juli worden aangepast. Alle huurders van woningen kunnen gebruik maken van het serviceabonnement , woning eigenaren binnen VvE complexen kunnen niet deelnemen. Een serviceabonnement gaat u aan voor tenminste één jaar. U bent niet verplicht er een aan te vragen, maar Woonplus adviseert al onze huurders om dit wel te doen. 

Het opzeggen van een serviceabonnement moet schriftelijk en er geldt hierbij een opzegtermijn van 4 weken. 

Klik op serviceabonnement om een serviceabonnement aan te vragen of op te zeggen. 

Klik hier om te zien welke reparaties vallen onder het serviceabonnement: ONDERHOUD.

of neem contact op met het Klantcontactcentrum van Woonplus:

U kunt geen serviceabonnement afsluiten:

-voor een bedrijfspand
-voor een garage
-als u een instelling of stichting bent

Het serviceabonnement stopt tegelijk met het beëindigen van uw huurovereenkomst.

In enkele gevallen kan Woonplus kan om een bijzondere reden het abonnement stopzetten. Bijvoorbeeld wanneer er sprake is van misbruik, opzettelijk beschadigingen of buitensporig gebruik van het abonnement. Woonplus moet altijd de huurder schriftelijk de reden van opzegging uitleggen.

Welke reparaties voeren jullie uit als ik een serviceabonnement heb afgesloten?

Algemeen

Huurdersonderhoud
Met het serviceabonnement voert Woonplus een groot deel van het huurdersonderhoud voor u uit. Dat is onderhoud dat u volgens de wet zelf moet uitvoeren. Voorbeelden van dit onderhoud: Een lekkende kraan, een losse deurklink, een cv-ketel die moet worden bijgevuld. Dit zijn klusjes die u als huurder zelf moet oplossen. Dat heet huurdersonderhoud; Als u een serviceabonnement afsluit dan lost Woonplus het vakkundig voor u op!

Zorgplicht en meldplicht voor de huurder
Als huurder heeft u een zorgplicht. Dat betekent dat u goed voor uw woning moet zorgen en dat u kleine dagelijkse reparaties en onderhoud zelf uitvoert. Bij klussen die vallen onder uw zorgplicht, gaan we ervan uit dat u deze goed uitvoert. Behang mag niet scheef en te strak zijn en stucwerk mag niet te grof zijn. Is dat wel het geval, dan kan Woonplus u bij verhuizing vragen de woning in oude staat terug te brengen.

Kleine reparaties voor uw kosten.
Niet elk reparatieverzoek wordt door Woonplus verholpen. Gaat het om een kleine reparaties? Dan moet u die volgens het huurcontract en volgens het Besluit Kleine herstellingen zelf betalen.

Voor een overzicht welke reparaties vallen onder het serviceabonnement  klik hier: ONDERHOUD

Er is iets stuk in mijn woning. Hoe meld ik een reparatie bij jullie?

Algemeen

Een reparatieverzoek kunt u op twee manieren aan ons melden:

Online: klik op reparatieverzoek om een reparatieverzoek in te dienen.

U kunt ook contact opnemen met het Klantcontactcentrum van Woonplus.

Doen jullie ook onderhoud aan mijn zonwering?

Algemeen

Nee, een zonnescherm/zonwering is uitgesloten van onderhoud.