Woningverandering zelf uitvoeren

Veel gevraagd over Woningverandering zelf uitvoeren

Kan ik een stroompunt laten aanleggen in de garage die ik huur?

Bekijk eerst of er een meter in de garage zit. Een stroompunt kunt u aanvragen bij Eneco. U moet via een ZAV formulier wel eerst toestemming vragen aan Woonplus.  Via Aanvraag toestemming Zelf aan te brengen veranderingen kan er een aanvraag gedaan worden.

Als ik een eigen keuken in mijn woning plaats, doen jullie het onderhoud dan nog wel?

Wanneer u een eigen keuken in uw woning plaatst, is het onderhoud van de keuken ook voor uw rekening.

Woonplus verleent ook toestemming voor het wrappen/verven van uw keukenkastjes.

Hoe hoog mogen mijn schutting en schuur zijn?

De schutting mag maximaal 1.80 meter hoog zijn.

Het hoogste punt van een schuur mag maximaal 2.20 meter zijn.

Wat gebeurt er als ik voorzieningen en veranderingen aangebracht heb en daarvoor geen toestemming heb gevraagd?

U loopt daarmee het risico dat u deze veranderingen bij verhuizing op uw kosten weer ongedaan moet maken. Wij adviseren u daarom alsnog toestemming aan te vragen via Aanvraag toestemming Zelf aan te brengen veranderingen

Ik wil graag een veranda of uitbouw plaatsen. Mag dat?

In de folder "Zelf uw woning aanpassen" kunt lezen welke aanpassingen wel en niet zijn toegestaan. Klik op om de folder te bekijken. 

Kunt u het antwoord op uw vraag niet vinden? Neemt u dan contact op met onze afdeling Klantenservice:

Online: klik op het contactformulier van Woonplus

Telefonisch: op werkdagen tussen 8.00 – 11.00 uur (010) 20 45 100.

 

Ik wil graag een muur verwijderen in mijn woning. Mag ik dat doen?

In de folder "Zelf uw woning aanpassen" kunt lezen welke aanpassingen wel en niet zijn toegestaan. Klik op Folder Zelf Aangebrachte Voorzieningen om deze te bekijken. 

Via kan er een aanvraag gedaan worden.

Ik wil graag zelf een nieuwe keuken in mijn woning plaatsen. Moet ik daar toestemming voor vragen?

Ja, daar moet u toestemming voor vragen.

In de folder "Zelf uw woning aanpassen" kunt lezen welke aanpassingen wel en niet zijn toegestaan. Klik op om de folder te bekijken. 

Kunt u het antwoord op uw vraag niet vinden? Neemt u dan contact op met onze afdeling Klantenservice:

Online: klik op het contactformulier van Woonplus

Telefonisch: op werkdagen tussen 8.00 – 11.00 uur (010) 20 45 100.

 

Heeft Woonplus nog tips voor het klussen aan mijn woning?

Laat u goed adviseren door een vakman of bouwcentrum voordat u de aanpassing gaat uitvoeren. U kunt ook een van onze opzichters om advies vragen.

Neemt u hiervoor contact op met onze afdeling Klantenservice: 

Online: klik op het contactformulier van Woonplus

Telefonisch: op werkdagen tussen 8.00 – 11.00 uur (010) 20 45 100.

Kunnen jullie een woningaanpassing voor mij uitvoeren?

Nee, daarvoor adviseren wij u een leverancier of (aannemers)bedrijf in te schakelen.

Wat mag ik allemaal zelf veranderen in mijn woning zonder toestemming?

Deze inrichtingsaanpassingen mag u doen zonder toestemming of overleg met Woonplus:

  • Schilderen van muren en plafonds
  • Ophangen van planken, kastjes en dergelijken
  • Bevestigen van gordijnrails
  • Behangen en schilderen van muren
  • Leggen vast vaste vloerbedekking .

Meer over zelf aanpassingen doen in uw woning leest u in de folder "Zelf uw woning aanpassen". Klik op voor de folder.

Kan ik een vergoeding krijgen voor een zelf aangebrachte verandering als ik de woning verlaat?

Ja, in een aantal gevallen kunt u een vergoeding krijgen. Meer over zelf aanpassingen doen in uw woning leest u in de folder "Zelf uw woning aanpassen". Via Aanvraag toestemming Zelf aan te brengen veranderingen kan er een aanvraag gedaan worden.

Hebben jullie een plattegrond van mijn woning zodat ik niet alles op hoef te meten?

Ja, die hebben wij. Toch adviseren wij u om te ruimten in uw woning zelf op te meten. De maten op de plattegronden kunnen namelijk nog wel eens afwijken. 

Neemt u contact op met onze afdeling Klantenservice voor het aanvragen van een plattegrond:

Online: klik op contactformulier

Telefonisch : op werkdagen tussen 8.00-11.00 uur (010) 20 45 100 

Ga ik extra huur betalen als ik een woningverandering heb uitgevoerd?

Nee, dat is niet het geval. Daarom moet u de verandering die u heeft aangebracht ook zelf onderhouden.