Meepraten en meedenken

Veel gevraagd over Meepraten en meedenken

Hoe zorgen jullie ervoor dat ik als huurder betrokken word bij jullie beleid?

Algemeen

Wij betrekken onze huurders bij ons beleid op verschillende manieren:

  • Via de Huurders Belangenorganisatie Woonplus (HOW). Zij is de gesprekpartner van Woonplus als het gaat om zaken die grote groepen huurders aangaan. De HOW is er niet voor individuele huurderszaken.
  • Via doorlopende klanttevredenheidsonderzoeken na een reparatieverzoek. Ook na het accepteren of het weigeren van een woning. En een contact met Woonplus over een incasso aangelegenheid.
  • Via periodieke onderzoeken onder een willekeurig gekozen groep huurders.

Klik hier HOW Schiedam om naar de website van HOW te gaan

Wat zijn de stappen als ik een urgentie ga aanvragen?

Algemeen

Stap 1: Ga naar Urgentietest SUWR en doe de test of u in aanmerking komt voor urgentie

Stap 2: Op www.suwr.nl kijkt u welke documenten er nodig zijn voor de aanvraag

Stap 3: Maak de documenten compleet

Stap 4: Stuur de documenten op naar uw woningcorporatie

Stap 5: Binnen 8 weken krijgt u bericht van de SUWR of de urgentie is toegekend. 

Als u hulp nodig heeft bij het doorlopen van dit proces of het invullen van de formulieren kunt u deze krijgen van het Wijkondersteuningsteam Schiedam, het Wot. Er liggen ook formulieren bij de receptie van Woonplus. 

U kunt bellen naar 010-7541515, mailen naar info@wotschiedam.nl of langskomen tijdens een inloopspreekuur van het WOT in uw wijk.

Woonplus neemt enkel aanvragen in behandeling als de aanvrager in Schiedam woont of mantelzorg verleent/krijgt van iemand die in Schiedam woont. Wanneer het gaat om geheim adres/speciale opvang en iemand wil urgentie aanvragen, graag overleg met medewerker gebiedsteam of deze bij Woonplus kan worden ingediend. 

In alle gevallen zijn de volgende documenten noodzakelijk:

  • Uittreksel uit de gemeentelijke basisregistratie personen (BRP) van alle leden van het huishouden (die meeverhuizen), waarin zowel het huidige (verblijf)adres als de historische (verblijf)adressen zijn opgenomen. Woont u in Schiedam? Dan hoeft u dit document niet aan te leveren. Staat u geheim ingeschreven? Dan moet u deze wel aanvragen bij de Gemeente.
  • Inkomensverklaring van de Belastingdienst van het afgelopen jaar van het huishouden die meeverhuizen of "Aanslag Inkomstenbelasting".
  • 3 loonstroken wanneer het inkomen boven de inkomensgrens ligt en er sprake is van inkomstendaling.
  • Bijlage "Verhuurdersverklaring" indien aanvrager zelfstandig heeft gewoond (downloaden op www.suwr.nl). Huurt u al bij Woonplus? Dan hoeft u dit document niet aan te leveren. 
  • Indien voor medische urgentie: medische onderbouwing (voorbeeld: een verklaring van arts of medicatie overzicht)

Een urgentieverklaring is 3 maanden geldig.

Onder ons staat een woning leeg en het raam staat nog open. Wat nu?

Algemeen

U kunt contact opnemen met het Klantcontactcentrum van Woonplus.

Ik heb de verkeerde kelderbox gekregen. Wat nu?

Algemeen

U kunt contact opnemen met het Klantcontactcentrum van Woonplus.

De corona maatregelen worden niet nageleefd binnen het gebouw, kan Woonplus hier iets aan doen?

Algemeen

U kunt contact opnemen met het Klantcontactcentrum van Woonplus.

Ik wil graag vuil prikken rondom het complex, heeft woonplus prikstokken ter beschikking?

Algemeen

Nee, Woonplus heeft deze niet ter beschikking. U kunt hiervoor terecht bij Irado of de gemeente Schiedam.