Meepraten en meedenken

Veel gevraagd over Meepraten en meedenken

Ik ben niet meer geïnteresseerd in de woning waar ik voor geselecteerd ben, hoe kan ik mij afmelden?

U kunt uzelf op uw eigen account van Woonnet Rijnmond afmelden voor de woning.

Ik wil graag vuil prikken rondom het complex, heeft woonplus prikstokken ter beschikking?

Nee die heeft Woonplus niet ter beschikking. U kunt hiervoor terecht bij Irado of de gemeente Schiedam.

De corona maatregelen worden niet nageleefd binnen het gebouw, kan woonplus hier iets aan doen?

U kunt hierover contact opnemen met de klantenservice van Woonplus.


Online: klik op het contactformulier van Woonplus
Telefonisch: op werkdagen tussen 8.00 – 11.00 uur op (010) 20 45 100

Ik heb de verkeerde kelderbox gekregen. Wat nu?

U kunt hierover contact opnemen met de klantenservice van Woonplus.

Online: klik op het contactformulier van Woonplus
Telefonisch: op werkdagen tussen 8.00 – 11.00 uur op (010) 20 45 100

Onder ons staat een woning leeg en het raam staat nog open. Wat nu?

U kunt hierover contact opnemen met de klantenservice van Woonplus.

Online: klik op het contactformulier van Woonplus
Telefonisch: op werkdagen tussen 8.00 – 11.00 uur op (010) 20 45 100

Wat zijn de stappen als ik een urgentie ga aanvragen?

Stap 1: Ga naar www.suwr.nl en doe de test of u in aanmerking komt voor urgentie

Stap 2: Op www.suwr.nl kijkt u welke documenten er nodig zijn voor de aanvraag

Stap 3: Maak de documenten compleet

Stap 4: Stuur de documenten op naar uw woningcorperatie

Stap 5: Een medewerker van afdeling Sociaal Beheer neemt contact met u op binnen 8 weken en vertelt u of u urgentie krijgt

Ik heb een ruimte/ woning onderverhuurd. Dit valt onder Woonfraude. Wanneer kan ik er weer in?

Wanneer u Woonfraude pleegt betekend dat u deel neemt aan een vorm van onrechtmatige bewoning:

  • het doorverhuren van een huurwoning aan een ander
  • het verhuren van een kamer van de huurwoning zonder toestemming van Woonplus
  • het gebruiken van een huurwoning als opslagplaats of bedrijfsruimte
  • het niet permanent bewonen van een huurwoning door de huurder
  • het kraken van een huurwoning
  • het gebruiken van een woning voor hennepteelt of prostitutie

Voor de stand van zaken kunt u contact opnemen met de klantenservice van Woonplus.

Online: klik op het contactformulier van Woonplus

Telefonisch: op werkdagen tussen 8.00 – 11.00 uur (010) 20 45 100.

Naar welk mailadres kan ik mijn brieven sturen?

Het e-mailadres van Woonplus is woonplus@woonplus.nl

Hoe zorgen jullie ervoor dat ik als huurder betrokken word bij jullie beleid?

Wij betrekken onze huurders bij ons beleid op verschillende manieren:

  • Via de Huurders Belangenorganisatie Woonplus (HOW). Zij is de gesprekpartner van Woonplus als het gaat om zaken die grote groepen huurders aangaan. De HOW is er niet voor individuele huurderszaken.
  • Via doorlopende klanttevredenheidsonderzoeken na een reparatieverzoek. Ook na het accepteren of het weigeren van een woning. En een contact met Woonplus over een incasso aangelegenheid.
  • Via periodieke onderzoeken onder een willekeurig gekozen groep huurders.

Klik hier HOW Schiedam om naar de website van HOW te gaan