Buurtbeheer

Onze wijk- en buurtbeheerders zorgen ervoor dat het voor u fijn wonen is in uw wooncomplex of buurt. Ze houden alles scherp in de gaten en komen zo nodig in actie om problemen te voorkomen of te verhelpen. Ze controleren bijvoorbeeld de schoonmaak en letten erop dat er geen afval in de portieken wordt gezet. Maar ze signaleren ook manke­menten, zoals slecht sluitende deuren of losse tegels. Waar nodig werken ze ook samen met hand­having, wijkagenten en de gemeente. Zo zorgen ze ervoor dat de algemene ruimtes schoon, heel en veilig blijven. 

Het verschil tussen een wijk- en een buurtbeheerder
Wijkbeheerders hebben deels dezelfde taken als de buurtbeheerder, maar hebben extra aandacht voor het signaleren, voorkomen en aanpakken van lichte overlast. Denk bijvoorbeeld aan een burenruzie, geluidsoverlast of jongerenoverlast.

Bent u verhuisd naar een nieuwe woning?
Dan nemen onze beheerders graag de tijd om met u kennis te maken. Hiervoor maken ze een week of zes nadat u de sleutel ontving een afspraak met u. We horen dan graag hoe uw woning bevalt én we vertellen wat u allemaal van ons kunt verwachten. Wijkbeheerder Michel heeft al heel wat bezoekjes achter de rug. Hij vertelt er hier graag over.

Onze beheerders zijn er vooral om u te helpen
Onze beheerders komen niet alleen controles uitvoeren. Ze zijn er vooral ook om u te helpen. Heeft u vragen over de schoonmaak van uw gebouw? Of maakt u zich zorgen om een buurtbewoner? Vertel ze dat dan gerust. Dat stellen ze erg op prijs. Onze beheerders kunnen zeker niet alle problemen oplossen, maar weten vaak wel de weg naar de juiste instantie of hulpverlener.

Overigens houden ze ook van een gewoon gezellig praatje. Dus spreek ze gerust eens aan als u ze ziet! Ze zijn herkenbaar aan hun bedrijfskleding met Woonplus­logo. 



Wie is uw beheerder?

Onze wijk- en buurtbeheerders hebben elk hun eigen ‘stukje Schiedam’ in beheer. Dit houden ze via vaste looproutes in de gaten. Op deze looproutes kunt u zien wanneer uw beheerder bij u in de buurt is. 

U kunt de routes downloaden door op de foto's te klikken. Lukt het niet om elkaar te treffen of heeft uw vraag haast? Bel ons dan op werkdagen tussen 8.30u en 16.30u of stuur ons een bericht .

Tijdelijk een extra teamlid: André start bij ons op 1 april. Tot die tijd loopt Antano zijn routes. Meestal is hij ’s ochtends in Oost te vinden en ’s middag in West. Daarna ondersteunt hij André nog tot en met eind juni.


Hoe kunt u ons helpen?

Onze wijk- en buurtbeheerders beheren samen de woonomgeving van ruim 11.000 woningen. Dat is een heel groot gebied. Het is daarom fijn als u ons kunt helpen. Hieronder leest u hoe u dat kunt doen.

Grof vuil: Woonplus haalt geen grof vuil op. Irado wel. U kunt dit eenvoudig gratis laten ophalen. Bel hiervoor naar 010 26 21 000 of meld uw grofvuil via hun website aan.

Overlast: u kunt overlast ervaren op verschillende gebieden. Denk aan geluid, huisdieren, burenruzies, hangjongeren, stank en ongedierte. U helpt ons door de overlast te melden via het overlastformulier op deze site. Door dit formulier hebben wij direct een goed beeld van de klacht en kunnen wij hem beter oppakken. Onze beheerders nemen na ontvangst van het formulier altijd contact met u op.

Iets niet in orde op straat: niet alles in uw woonomgeving kunnen wij oplossen. Losse stoeptegels en kapotte lantaarnpalen bijvoorbeeld. Deze zijn van de gemeente. Meldt u zoiets bij ons? Dan zetten wij deze melding door in de Buiten Beter app. U kunt deze app ook zelf installeren en het probleem direct bij de gemeente melden. Het wordt dan sneller opgelost. U kunt ook naar de gemeente bellen via 14010.

Ratten: heeft u last van ratten in uw wooncomplex? Dan kunt u dit bij ons melden via het overlastformulier. Ziet u de ratten buiten op straat of in een plantsoen? Dan kunt u dit rechtstreeks bij de gemeente melden via de Buiten Beter app of via telefoonnummer 14010.

Reparatieverzoek: met reparaties in uw eigen woning kunnen wij u niet zelf helpen. Heeft u een reparatieverzoek? Dan kunt u dit het beste rechtstreeks indienen via onze website. Dan wordt u het snelst geholpen. Dit kan 24 uur per dag, 7 dagen per week. 



Buurtposten en andere spreekuurlocaties

Op dit moment hebben wij twee buurtposten actief in gebruik. Onze beheerders zijn hier regelmatig aan het werk, zodat ze dichter bij u in de buurt zijn. Op beide locaties bent u ook van harte welkom tijdens het spreekuur. 

In Oost hebben we (nog) geen buurtpost. Wél houden we daar wekelijks spreekuur in het Wijkhuis. En in het centrum werken we hard aan de inrichting van een buurtpost aan het Bagijnhof. Zodra wij een nieuwe buurtpost of spreekuurlocatie starten, voegen we deze hieronder toe.


Nieuws en verhalen

Zet u zich in voor uw buurt en wilt u uw ideeën graag delen met andere Schiedammers? Of is er een onderwerp waarvan u vindt dat we er een keer aandacht aan moeten besteden? Vertel het aan uw beheerder of stuur een mailtje naar comm@woonplus.nl. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met u op.